Tisková zpráva
4. 7. 2022
Německo
- Tisková zpráva (de)
- 3 987 znaků (bez mezer)
- 11 x foto
- 124.3 MB
Stáhnout tiskovou zprávu
Novostavba terminálu 3, letiště Frankfurt nad Mohanem, Německo
Projekty infrastruktury jsou často velmi náročné. Jejich výstavbu podporuje firma PERI moderními stavebními metodami a vhodným výběrem vlastních systémů.
Třetí, futuristicky navržený terminál na jihu frankfurtského letiště je v současnosti jedním z největších projektů infrastruktury v Evropě. Tři nové odbavovací plochy příletů a odletů bude mít možnosti po jeho dokončení v roce 2024 využívat až 19 milionů cestujících. Firma PERI podpořila společnost Max Bögl při stavbě plošiny, přes kterou se cestující v budoucnu dostanou přímo do úrovně odletů terminálu 3.
Složitá mostní stavba
550 m dlouhá a 27 m široká plošina s plochou 15 300 m² bude ve výšce více než 10 m podepřena celkem 70 sloupy ve tvaru písmene V a spojí tak příjezdovou a odjezdovou rampu terminálu. Technici PERI zkonstruovali pro tento složitý stavební záměr na míru vyrobený bednicí vůz ze stavebnice pro inženýrské stavby VARIOKIT a lešení PERI UP, s celkovou hmotností 500 t, délkou 40 m, šířkou 25 m a výškou 12 m. Konstrukce byla provedena kompletně ve 3D.
Hydraulicky spustit, přemístit samostatně
Vzhledem k integrované hydraulice mohl být celý bednicí vůz pro odbednění a přemístění spuštěn o 2,20 m. Mezi sloupy ve tvaru V bylo použito řešení PERI sestávající ze šesti jednotlivých vozů, které mohly být pro proces odbednění a přemístění rozděleny. V úseku mimo sloupy V byly nasazeny další dvě sestavy vozíků, každá o délce 40 m, které mohly být přemisťovány najednou. Pro proces přemístění v podélném a příčném směru vyvinula firma PERI speciální hydraulické posuvné zařízení, které se dalo snadno a rychle ručně přemisťovat mezi jednotlivými sestavami vozíků.
Průvlaky samostatně
Zvláštní výzvu u plošiny představovalo bednění šikmých průvlaků ve tvaru V. Zde bylo nutné průvlaky bednit a odbedňovat odděleně od bednicích vozů a na velmi malém prostoru. Z důvodu nižší montážní výšky ve srovnání s nosníkovým bedněním zde byl využit sklápěcí mechanismus a rámové bednění MAXIMO Struktur. Systém MAXIMO Struktur umožnil dosažení požadované kvality pohledového betonu SB 2. Manipulace s bedněním průvlaků byla prováděna z plošiny PERI UP, která byla umístěna v bednicím voze. Pro splnění všech požadavků na bezpečnost práce byly všechny přístupy na pracovní plošiny v bednicím voze vytvořeny ze stavebnice lešení PERI UP.
Bezpečněji a rychleji se správnými podklady
Zvláštní důraz byl kladen na dokumentaci k bednicímu vozu. Kromě statického posouzení, které obsahovalo přes 1 500 stran, byl vytvořen částečně digitalizovaný návod k obsluze se samostatným označením CE. Pomocí QR kódů bylo možno zobrazit krátká videa, která názorně vysvětlovala pracovní postupy.
Betonáž prvního, 36 m dlouhého betonářského záběru, trvala přes 16 hodin. Všechny deformace byly v toleranci. K dokončení bylo potřeba celkem 14 záběrů. Za jeden týden mohl být 500t bednicí vůz přemístěn do dalšího betonářského záběru, což znamenalo téměř o 2 týdny rychleji, než se původně plánovalo.