You are on PERI's international website. Click here to switch to PERI USA. Click here to view all PERI websites.

04
čvc
04
čvc

Bednicí vůz vyrobený na míru zkrátí výstavbu o několik měsíců

4. 7. 2022


Tisková zpráva

4. 7. 2022
Německo
  • Tisková zpráva (de)
  • 3 987 znaků (bez mezer)
  • 11 x foto
  • 124.3 MB
Stáhnout tiskovou zprávu

Novostavba terminálu 3, letiště Frankfurt nad Mohanem, Německo

Projekty infrastruktury jsou často velmi náročné. Jejich výstavbu podporuje firma PERI moderními stavebními metodami a vhodným výběrem vlastních systémů.

Třetí, futuristicky navržený terminál na jihu frankfurtského letiště je v současnosti jedním z největších projektů infrastruktury v Evropě. Tři nové odbavovací plochy příletů a odletů bude mít možnosti po jeho dokončení v roce 2024 využívat až 19 milionů cestujících. Firma PERI podpořila společnost Max Bögl při stavbě plošiny, přes kterou se cestující v budoucnu dostanou přímo do úrovně odletů terminálu 3.

Složitá mostní stavba

550 m dlouhá a 27 m široká plošina s plochou 15 300 m² bude ve výšce více než 10 m podepřena celkem 70 sloupy ve tvaru písmene V a spojí tak příjezdovou a odjezdovou rampu terminálu. Technici PERI zkonstruovali pro tento složitý stavební záměr na míru vyrobený bednicí vůz ze stavebnice pro inženýrské stavby VARIOKIT a lešení PERI UP, s celkovou hmotností 500 t, délkou 40 m, šířkou 25 m a výškou 12 m. Konstrukce byla provedena kompletně ve 3D.

Hydraulicky spustit, přemístit samostatně

Vzhledem k integrované hydraulice mohl být celý bednicí vůz pro odbednění a přemístění spuštěn o 2,20 m. Mezi sloupy ve tvaru V bylo použito řešení PERI sestávající ze šesti jednotlivých vozů, které mohly být pro proces odbednění a přemístění rozděleny. V úseku mimo sloupy V byly nasazeny další dvě sestavy vozíků, každá o délce 40 m, které mohly být přemisťovány najednou. Pro proces přemístění v podélném a příčném směru vyvinula firma PERI speciální hydraulické posuvné zařízení, které se dalo snadno a rychle ručně přemisťovat mezi jednotlivými sestavami vozíků.

Průvlaky samostatně

Zvláštní výzvu u plošiny představovalo bednění šikmých průvlaků ve tvaru V. Zde bylo nutné průvlaky bednit a odbedňovat odděleně od bednicích vozů a na velmi malém prostoru. Z důvodu nižší montážní výšky ve srovnání s nosníkovým bedněním zde byl využit sklápěcí mechanismus a rámové bednění MAXIMO Struktur. Systém MAXIMO Struktur umožnil dosažení požadované kvality pohledového betonu SB 2. Manipulace s bedněním průvlaků byla prováděna z plošiny PERI UP, která byla umístěna v bednicím voze. Pro splnění všech požadavků na bezpečnost práce byly všechny přístupy na pracovní plošiny v bednicím voze vytvořeny ze stavebnice lešení PERI UP.

Bezpečněji a rychleji se správnými podklady

Zvláštní důraz byl kladen na dokumentaci k bednicímu vozu. Kromě statického posouzení, které obsahovalo přes 1 500 stran, byl vytvořen částečně digitalizovaný návod k obsluze se samostatným označením CE. Pomocí QR kódů bylo možno zobrazit krátká videa, která názorně vysvětlovala pracovní postupy.

Betonáž prvního, 36 m dlouhého betonářského záběru, trvala přes 16 hodin. Všechny deformace byly v toleranci. K dokončení bylo potřeba celkem 14 záběrů. Za jeden týden mohl být 500t bednicí vůz přemístěn do dalšího betonářského záběru, což znamenalo téměř o 2 týdny rychleji, než se původně plánovalo.