Inženýrské systémy pro stavbu tunelů a mostů jsou obvykle kombinací podepření a individuálně přizpůsobeného bednění. Při plánování je třeba zohlednit rozměry konstrukce, způsob výstavby a postup výstavby.
Při ražbě tunelů má geologie rozhodující vliv na metodu a proces výstavby. Od toho se následně odvíjejí požadavky na bednění tunelů. Podepření se obvykle navrhne jako pojízdný bednicí vůz.
U mostů určují způsob výstavby a tedy i řešení bednění geografické okrajové podmínky. Vrchní stavby se budují na podpěrných konstrukcích metodou postupného vysouvání, spřažené mostní konstrukce nebo letmé betonáže. Následně betonované římsy mají technickou ochrannou funkci a tvoří architektonické zakončení svršku mostu.
Praktické, promyšlené stavebnicové systémy mají za cíl poskytnout hospodárné řešení pro většinu požadavků v oblasti pozemního stavitelství. Důraz je zde kladen na vysoký podíl pronajímatelných základních a systémových prvků, které pokrývají širokou škálu aplikací v tunelářství, mostním stavitelství a běžném pozemním stavitelství.