You are on PERI's international website. Click here to switch to PERI USA. Click here to view all PERI websites.

Třetí most před Bospor

Informace o projektu

Místo stavby: Istanbul, Turecko

  • třetí a největší most přes Bospor s jedinečným tvarem pylonů
  • visutý most zavěšený na dvou pylonech ve tvaru písmene A, které patří k nejvyšším na světě
  • s nejvyššími železobetonovými mostními pylony na světě spojuje Evropu a Asii

Konstrukce: visutý most
Výška pylonů: 322 m
Rozpětí: 1 408 m
Šířka: 59 m (s 8 jízdními pruhy a 2 železničními kolejemi)

Požadavky

  • jedinečný tvar pylonů: půdorys trojúhelníkového průřezu se zkosenými rohy, nakloněné vnější stěny, zužující se průřez
  • velký počet ocelových konstrukčních dílů s různými rozměry a umístěním
  • vysoké požadavky na kvalitu povrchu a rozměrovou přesnost
  • napjatý časový harmonogram

Zákazník

Generální zastoupení
ICA – Consortium IC Içtas / Astaldi

Stavbu provedl
Hyundai Engineering & Construction / SK Engineering & Construction J. V.

Výhody pro zákazníka

  • zkušenosti a kompetentnost firmy PERI pro optimální řešení
  • dodržení napjatého časového harmonogramu stavby s pomocí kompletního řešení pro celé pylony
  • dosažení požadované kvality betonu
  • zabezpečení proti pádu vede ke zvýšení produktivity práce ve velkých výškách
  • rychlejší postup výstavby díky promyšlené koncepci a optimalizovaným dodávkám materiálu
Samet Seyhan, vedoucí projektu (ICA) a Evans Baek, zástupce vedoucího projektu (Hyundai/SK)
Samet Seyhan | Evans Baek
vedoucí projektu (ICA) | zástupce vedoucího projektu (Hyundai/SK)

Na základě nakloněného kónického tvaru a četných vestavěných dílů jsou pilíře unikátní a extrémně složité. Volba systému ACS byla pro tento druh mostu přesně tím správným rozhodnutím, protože PERI má v tomto směru obrovské zkušenosti. Dalším pozitivním aspektem systému ACS od PERI byla kompetentní a obsáhlá podpora v rámci velmi napjatého časového harmonogramu a absolutní bezpečnost práce na pracovních lávkách ve všech úrovních a v každé výšce.

Řešení PERI

  • efektivní koncepce bednění se samošplhavým systémem ACS a stěnovým bedněním VARIO GT 24 pro horní část pylonů
  • řešení se samošplhavým bedněním umožňuje sklon vnějších stěn
  • flexibilní bednění, přizpůsobené zužujícímu se půdorysu a velké ocelové konstrukční díly
  • promyšlená koncepce šplhání pro zabránění kolizí s ocelovými konstrukčními díly
  • dodržení vysokých požadavků na bezpečnost použitím zabezpečení proti pádu z výšky s dodatečnou ochranou proti silnému větru a povětrnostním podmínkám
  • dodávky velkého množství materiálu přesně podle stanoveného harmonogramu