Tunel na dálnici A10, Zederhaus, Rakousko
Informace o projektu
Místo stavby: Zederhaus, Rakousko
Ve špičkách jezdí po dálnici A10 denně kolem 40 000 vozidel. Obsáhlý návrh opatření uleví obci Zederhaus. Paralelně k probíhajícímu provozu bude trasa dálnice částečně přesunuta a povede skrz 1,5 km dlouhý tunel. Za necelé 4 roky se dalo do pohybu 405 000 m3 zeminy a bylo zde uloženo 140 000 m3 betonu a 7 300 t stavební oceli.
Požadavky
- hrubá stavba s dobou výstavby pouhých 18 měsíců
- celkem 125 betonářských záběrů s pravidelnou délkou taktu 12,50 m
- nouzové a revizní výklenky ve vzdálenosti každých 100 m
- měnící se boční sklony a osové poloměry
Zákazník
Felbermayr Bau GmbH & Co. KG, Wels
Výhody pro zákazníka
- kompletní řešení PERI ze standardních systémových konstrukčních dílů zajistilo plynulý postup výstavby
- především hydraulické zařízení pro zdvihání a spouštění bednicího vozu ušetřilo čas výstavby
- díky předem připraveným sestavám bednění v montážním závodě PERI se ušetřily náklady na montáž na stavbě a pomohla se urychlit příprava pro nasazení před zahájením výstavby
- další úspora času i nákladů byla možná díky tomu, že byl běžný bednicí vůz VARIOKIT nasazen i pro rozšíření 70 m dlouhých zálivů pro nouzové zastavení uprostřed tunelu
Rene Glanzer
hlavní mistr
Od prvního dne fungovalo vše přesně podle plánu. Řešení s bednicím vozem PERI bylo promyšlené a po celou dobu výstavby jsme měli při různých úlohách stále skvělou podporu. Všechno mělo hlavu a patu.
Řešení PERI
- zhotovení zdvojeného tubusu s klenbovým průřezem probíhalo hloubenou metodou s pomocí stavebnice pro inženýrské stavby VARIOKIT
- hydraulické zařízení pro zdvihání a spouštění bednicího vozu a pro sklopení stěnových panelů
- předem na míru připravené sestavy bednění v montážním závodě v PERI
- přemísťování vnějšího bednění ve velkých sestavách pomocí jeřábu