You are on PERI's international website. Click here to switch to PERI USA. Click here to view all PERI websites.

Starý labský tunel

Informace o projektu

Místo stavby: Hamburk, Německo

Památkově chráněný labský tunel St. Pauli spojuje již 100 let přístavní můstky s přístavištěm ve Steinwerder. Tunel je symbolem města a představuje umění inženýrů jako první tunel pod řekou na evropském kontinentu. Poté, co byly před deseti lety opraveny přístupové budovy na obou březích Labe, přichází nyní na řadu v hloubce 25 m z obou tunelových tubusů, dlouhých 426 m, ten východně položený.

Požadavky

  • požadavek na řešení s bednicím vozem ze standardních systémových dílů podle specifikace projektu
  • včasné dokončení vnitřní stěny při dvou záběrech za týden

 

Zákazník

ARGE Alter Elbtunnel 
HC Hagemann GmbH Co.KG, Hamburk
Ed. Züblin AG, Direktion Ingenieurbau Nord, Hamburk

Výhody pro zákazníka

  • dokončení dvou úseků za týden dle daného harmonogramu
  • méně kotvení do stěn se systémovými závorami až do UU 200
  • snadná úprava podle různých průřezů
  • úspora pracovníků při řešení s pojízdnými sestavami
  • schopnost přizpůsobení všech prvků
Andreas Brey, mistr (HC Hagemann GmbH Co. KG, Hamburg)
Andreas Brey
mistr (HC Hagebau)

S bednicími vozy PERI dokončíme za týden 2 takty. Podpora techniky PERI probíhá od detailního plánování v přípravné fázi až k podpoře během výstavby s velmi rychlou odezvou, zvláště v nepředvídatelných situacích na stavbě.

Řešení PERI

  • Stavebnice pro inženýrské stavby VARIOKIT byla nasazena u řešení bednicího vozu podle specifikace projektu na bázi standardních systémových dílů a upravena podle metody výstavby a průřezů.
  • S bednicím vozem pro bednění stěn a po něm o 2 záběry později následujícím bednicím vozem klenby mohly být za jeden týden dokončeny 2 úseky, každý s délkou 12 metrů. Bednicí vůz pro bednění stěn přitom slouží pro vyrobení bočních stěn v předstihu a zároveň jako pracovní plošina pro armovací a instalační práce na stropu tunelu. Stěnový i stropní bednicí vůz bylo možné i přes malý průřez tunelu a rozchod stop 1,92 m z velké části realizovat se standardními systémovými díly VARIOKIT. Zohledněno muselo být jak hydraulické podepření při obednění a odbednění, tak také zdvihání a pokles. Dodávky výtahem pro automobily a zvláštní montáž před tubusy tunelu měly velký vliv na plánování bednění.