Aktualita: digitalizace v PERI

První nasazení tlakových senzorů ISC v České republice

Novinka

V posledních letech je ve stavebnictví téma digitalizace stále důležitější a firma PERI se snaží držet trend a nabízet zákazníkovi v tomto oboru neustále nové produkty. Jedním z PERI produktů je systém senzorů, který umožňuje monitorování tlaku nebo teploty čerstvého betonu.

Datum
06. ledna 2025
  • Aktualita: digitalizace v PERI
    Senzory ISC

    Možností senzorů ISC je také propojení s webovým portálem, kde má zákazník přístup k naměřeným hodnotám.

  • Aktualita: digitalizace v PERI
    Digitalizace v PERI

    Tlakové senzory byly propojeny kabelem se sběračem ISC. Data byla přenášena do data boxu ISC, který na displeji zobrazoval aktuální tlak čerstvého betonu.

  • Aktualita: digitalizace v PERI
    Digitalizace v PERI

    - umístění tlakových senzorů

  • Aktualita: digitalizace v PERI
    Digitalizace v PERI

    - umístění tlakových senzorů

Možností senzorů ISC je také propojení s webovým portálem, kde má zákazník přístup k naměřeným hodnotám. Například může být vygenerován report o měření, jehož součástí je i graf naměřených hodnot v závislosti na času. Součástí senzorů je montážní výbava pro snadné umístění tlakového senzoru na překližku. Po betonáži senzory nezanechávají na povrchu betonu výrazný otisk.

Pro část projektu linky metra D, strojovny vzduchotechniky ve štole 2, začala firma PERI spolupracovat s firmou Hochtief CZ a.s. Pro tento úsek byl navržen a dodán pojízdný bednicí vůz ze systému VARIOKIT s výškou 3,88 m, šířkou 4,96 m a délkou 8,90 m. Betonáž začala v nejnižším místě tunelu a po betonáži se bednicí vůz postupně posouval proti sklonu.

Zákazník vznesl požadavek na možnost sledování aktuálního tlaku čerstvého betonu na bednicí vůz. Důvodem bylo zamezení překročení maximální hodnoty tlaku čerstvého betonu, pro který byl bednicí vůz navržen. Na základě tohoto požadavku domluvila firma PERI se zákazníkem první nasazení tlakových senzorů ISC, které byly rozmístěny na konstrukci bednicího vozu v místech, kde se očekávalo největší působení tlaku.

Na bednicí vůz byly osazeny celkem 4 kusy tlakových senzorů: na levé a na pravé spodní části, na začátku a na konci ve vrchlíku klenby bednicího vozu. Tlakové senzory byly propojeny kabelem se sběračem ISC. Data byla přenášena do data boxu ISC, který na displeji zobrazoval aktuální tlak čerstvého betonu.

Tlakové senzory byly nasazeny pro 3 betonářské záběry, během kterých mohl zákazník sledovat průběh tlaku čerstvého betonu působícího na plášť bednicího vozu a zároveň mohl podle aktuálních údajů upravovat rychlost betonáže tak, aby nedošlo k překročení hodnoty tlaku, na který byl bednicí vůz dimenzován.

S nasazením a funkčností PERI senzorů byl zákazník spokojen. Vyzdvihnul především výhodu monitorovat aktuální tlak čerstvého betonu působící na bednicí vůz a zároveň možnost upravit tlak na bednicí vůz vlivem rychlosti betonáže. Další výhodu zákazník viděl ve vytvoření dokumentu s naměřenými údaji, který může být použit pro dokumentaci stavby.

Zpětná vazba od zákazníka je pro nás vždy důležitá. Pozitivní názor o použití tlakových senzorů v tomto projektu nám potvrdil, že senzory budou hrát stále větší roli, a proto budeme aktivně nabízet digitální produkty pro další projekty.