TZ Most Otakara Šefčíka 01

Správná kombinace systémů pro celkovou rekonstrukci

Most Otakara Ševčíka, Brno

Datum
17. září 2024
Umístění
Brno
TZ Most Otakara Šefčíka 04

Ke stažení

Fotografie k projektu

  • TZ Most Otakara Šefčíka 01
    Správná kombinace systémů pro celkovou rekonstrukci

    Most Otakara Ševčíka, Brno

  • TZ Most Otakara Šefčíka 04
    Správná kombinace systémů pro celkovou rekonstrukci

    Most Otakara Ševčíka, Brno

  • TZ Most Otakara Šefčíka 03
    Správná kombinace systémů pro celkovou rekonstrukci

    Most Otakara Ševčíka, Brno

  • TZ Most Otakara Šefčíka 05
    Správná kombinace systémů pro celkovou rekonstrukci

    Most Otakara Ševčíka, Brno

Silniční most Otakara Ševčíka v Brně je jedním z nejdelších v České republice. Přemosťuje čtyřproudovou směrově rozdělenou silnici I/42, Nezamyslovu ulici, tramvajovou a železniční trať a řadu inženýrských sítí pod mosty. Jde o dva hlavní mostní objekty a čtyři mostní rampy. Celé dílo bylo dokončeno v roce 1987. Na základě vyhodnocení hlavní prohlídky mostu z roku 2020 bylo rozhodnuto o celkové rekonstrukci mostu.

Požadavkem projektu bylo zajistit podepření velkého zatížení na malých půdorysných rozměrech, vyřešení bezpečných přístupů a pracovišť pro bezpečný pohyb po staveništi, a to vše při minimálním omezení silniční a tramvajové dopravy na mostě i pod ním. Firma PERI se na rekonstrukci podílela dodávkou většího množství nájemního materiálu ze sortimentu bednění i lešení.
Pro podepření stávající a provozované části mostu byly namontovány vysokopevnostní věže VST ze stavebnice pro inženýrské stavby VARIOKIT v nestandardních sestavách tak, aby vyhovovaly danému prostoru a odváděly požadované velké zatížení přímo do podloží.
Požadavek na vyřešení bezpečných přístupů na nosnou konstrukci mostu byl splněn dodáním několika sestav výstupových věží ze systému lešení PERI UP Flex. Tento systém našel uplatnění také jako podpěrné lešení při zhotovení nových betonových úložných prahů.
Pro zajištění bezpečného pohybu po staveništi byly nainstalovány v místě ubouraných říms zavěšené lehké pracovní podlahy na zavěšených konzolách z příhradových nosníků GT 24. Okraj těchto podlah byl zajištěn ochrannými mřížemi z bezpečnostního systému pro dočasnou ochranu proti pádu z výšky PROKIT. V další části rekonstrukce byly pro opravu říms mostovky nasazeny římsové konzoly VGK ze stavebnice pro inženýrské stavby VARIOKIT.