TZ šachta metro 01

Šplhavý systém SCS 180 od PERI urychluje stavbu

Výtahová šachta stanice metra A, Praha

Datum
05. listopadu 2024
Umístění
Praha
TZ šachta metro 01

Ke stažení

Fotografie k projektu

  • TZ šachta metro 01
    Šplhavý systém SCS 180 od PERI urychluje stavbu

    Výtahová šachta stanice metra A, Praha

  • TZ šachta metro 02
    Šplhavý systém SCS 180 od PERI urychluje stavbu

    Výtahová šachta stanice metra A, Praha

  • TZ šachta metro 03
    Šplhavý systém SCS 180 od PERI urychluje stavbu

    Výtahová šachta stanice metra A, Praha

Stanice metra Jiřího z Poděbrad na lince A prošla kompletní rekonstrukcí, jejíž součástí bylo kromě výměny eskalátorů především vybudování nového bezbariérového přístupu z nástupiště až do uliční úrovně ve Vinohradské ulici v podobě dvou dvojic výtahů propojených přestupní chodbou. Všechny novější stanice metra jsou již projektovány se zahrnutím bezbariérových přístupů ve formě výtahů vedoucích přímo z ulice nad stanicí. Tyto přístupy jsou nyní postupně budovány také do stanic v centru Prahy. Jednou ze současných realizací je i výtahová šachta do stanice metra Jiřího z Poděbrad.
Firma PERI byla oslovena s požadavkem na vytvoření návrhu řešení pro stavbu výtahové šachty s hloubkou 26 metrů a půdorysem cca 10 x 10 metrů z náměstí Jiřího z Poděbrad. Důležitými požadavky byla rychlost provedení vnitřních stěn šachty a zajištění bezpečné práce na bednění.
Nejvhodnějším řešením s ohledem na rychlost, efektivitu a cenu se jevilo nasazení jednostranného překládaného systému SCS 180, který se vyznačuje velkou hospodárností. Stavebnicová koncepce s dělenými konzolami umožňuje mimořádně všestranné, optimální přizpůsobení všem tvarům a požadavkům.
Spodní takt – zárodek – byl řešen nasazením opěrných rámů SB a rámového bednění TRIO a RUNDFLEX. Další výškové takty o výšce 3 metry byly prováděny lávkovým systémem SCS 180, kotveným do stěn kotvením DW26/M36 s připojeným bedněním TRIO a RUNDFLEX.
U této šachty bylo nutné také vytvoření podpěrné konstrukce a vrchlíku u přestupní chodby. Zde bylo na podepření nasazeno modulové lešení PERI UP Flex a díly ze stavebnice pro inženýrské stavby VARIOKIT. Velmi důležitá byla spolupráce s týmem PERI a pravidelná účast manažera odbytu a servisního týmu přímo na stavbě.